Wim Kusters

De eenmanszaak van Wim Kusters, Aveseer Marketing, is opgericht op 1 januari 2012. Ik studeerde werktuigbouwkunde en motorvoertuigentechniek, hoger management en marketing (Nima-C). In 2009 ben ik benoemd tot Senior Marketing Professional (SMP).

Ervaring

Wim Kusters Marketing consultant docent

Vanaf juli 2012 t/m december 2014 ben ik in de resterende tijd actief geweest bij BMW Financial Services met het project CUBE. Dat was het project van de introductie van de BMW i subbrand met de BMW i3 en BMW i8. Mijn directe betrokkenheid was onder meer het mede ontwikkelen van de financiële architectuur van het direct sales proces. En ook het ontwikkelen van het product BMW Add-on Mobility en van de Total Cost of Ownership calculator.

Na bijna 30 jaar ben ik werkzaam geweest op marketingposities in de autobranche bij een importeur (Renault) en verschillende middelgrote leasemaatschappijen. Daarna vond ik de tijd rijp om mijn marketingkennis breder in te zetten. Enerzijds gestuurd door de ambitie mijn kennis over te dragen. En anderzijds om bedrijven daarmee te ondersteunen. Dit heeft geleid tot een verdeling van mijn tijd. Twee dagen lesgeven en de overige dagen van de week beschikbaar zijn voor opdrachten op het gebied van marketing, strategie, lead management, social media, content management, online, etc.

​Docent

Op maandag en dinsdag geef ik dus marketingles aan de IVA Driebergen Business School. Bijzonder leuk werk waarbij ik veel van mijn ervaring in het bedrijfsleven in de lessen kan inbrengen. Daardoor gaat marketing voor de studenten ook veel meer leven dan wanneer alleen de theorie behandeld wordt.

​Coach

Vanaf april 2011 begeleid ik ook voor opleider SRM studenten die afstuderen voor het diploma Digital Marketeer NIMA-B. Elk half jaar neem ik daarvoor drie studenten onder mijn hoede. Ik help hen een online marketingplan te maken en dat te kunnen verdedigen voor de examencommissie.
Sinds mei 2016 ben ik ook Qualified Nima Examiner.