Marketing waarmee je vooruit gaat.
En iedere ondernemer stelt zich regelmatig de volgende marketing vragen:
- Hoe kom ik aan nieuwe klanten?
- Hoe zorg ik ervoor dat ze ook klant blijven en dat ik er aan verdien?
- De marge loopt terug. Er moet wat veranderen want anders gaat het niet goed komen.
Tja, wat doe je dan wel en wat doe je niet? En hanteer je de beste strategie?
Veel vragen en veel keuzemogelijkheden.
Dus moet je kiezen, want je kunt niet alles doen. Maar dat is niet gemakkelijk.
Of het nu gaat om een totale koerswijziging, hoe kom je aan meer goede klanten, of een besluit om daarvoor bijvoorbeeld social media in te zetten, of je bedrijf mist onderscheidend vermogen. Het maakt niet uit. Maar als je kiest op basis van afgewogen argumenten en je implementeert dat in je bedrijf met heldere doelen. Zodat (toekomstige) klanten uw bedrijf zo zien zoals je wil dat het door hen gezien wordt. Met natuurlijk een positief en aantrekkelijk imago en een dito reputatie. Dan is de kans op succes het grootst.
Natuurlijk hoef je dat niet allemaal zelf te doen en wellicht heb je daarvoor ook niet genoeg know how in je bedrijf. Want jij moet doen waar je goed in bent. Daar verdien jij je boterham mee. En laat iemand anders je helpen, zodat jij datgene kunt blijven doen waar je goed in bent.
Met mijn kennis en ervaring op het gebied van marketing en strategie kan ik je helpen om dat te bereiken, door:
- het analyseren van je bedrijf en de markt waarin je zit;
- het vaststellen van de problemen;
- samen met jou keuzes te maken en onderscheid te creëren;
- het implementeren van deze keuzes;
- doelen stellen;
- eventueel trainen van je personeel;
- gebruik maken van alle mogelijke offline en online technieken. (Website, e-mail, marketing automation, adverteren, enz.)
Worstel je met deze problematiek en kun je daar hulp bij gebruiken, of heb je een klankbord nodig? Neem dan contact met me op en ik kom bij je langs en dan hebben we het daarover, geheel vrijblijvend.